Engagera dig‎ > ‎

Bli medlem!

Gillar du vår politik och funderar på att göra något mer än att rösta grönt?

Då kan du bli medlem i Miljöpartiet, direkt på nätet eller via sms.

Som medlem i Miljöpartiet de gröna väljer du själv hur engagerad du vill vara.

Om du vill gå på möten, söka uppdrag eller helt enkelt bara få vår medlemstidning Grönt i brevlådan.

Oavsett vilket skall du känna dig lika varmt välkommen till vårt viktiga arbete för en mer hållbar värld!
Bli medlem på webben

Personuppgiftsbehandling
När du ansöker om medlemskap registreras du i Miljöpartiets medlemsregister. Personuppgifterna hanteras i enligt med personuppgiftslagen, PUL. Uppgifterna kommer bara att användas inom Miljöpartiet, eller för Miljöpartiets egna utskick med hjälp av tryckerier som Miljöpartiet samarbetar med. Dina personuppgifter kommer att föras vidare till den kommun- och regionavdelning där du blir medlem, men bara till personer med speciell behörighet att hantera uppgifter från Miljöpartiets medlemsregister.

Ansvarig för Miljöpartiets personuppgiftshantering, personuppgiftsombudet,

är IT-samordnare Staffan Kuylenstierna.

Autogiro
Som medlem kan du välja att betala din medlemsavgift via autogiro. Du kan också välja att ge en månadsgåva till partiet – för ett långsiktigt stöd till den gröna rörelsen. Om fler personer betalar sin medlemsavgift via autogiro kan Miljöpartiet också minska sin pappersanvändning och spara in administrativa kostnader. Din medlemsavgift dras automatiskt och du slipper göra inbetalningar.
Ladda ned autogiroblankett.

Medlemskap & priser

26 år och över: 100 kr

Att bli medlem i Miljöpartiet kostar 100 kr första året, därefter 240 kr per år. Blir du medlem efter 30 september gäller avgiften även för nästföljande år.

Under 26 år eller student: 0 kr

Som ungdom eller student (eller nära studier) kan du gå med i Grön ungdom och Gröna studenter. Det är gratis och du blir automatiskt medlem även i Miljöpartiet.

Det går bra att vara medlem i både Grön ungdom och Gröna studenter samtidigt.

Bli medlem på webben

Du kan betala direkt med kort eller beställa uppgifter för att betala via plusgirot. Kortbetalningarna sköts av PayEx. Går du med i Grön Ungdom eller Gröna Studenter blir medlem direkt, utan att betala.

Bli medlem via SMS

1. Skriv mpmedl följt av ditt personnummer och din epost i ett sms.

2. Skicka det till 72 980.

Sms:et kostar medlemsavgiften plus din vanliga kostnad för betal-sms.

Är du under 26 år börjar du ditt sms med gumedl. Är du student eller nära studier börjar du istället med gsmedl. Vill du medlem i både Grön Ungdom och Gröna Studenter, skicka ett sms var till gumedl respektive gsmedl

Sms:a någon av följande koder ink. personnummer samt e-postadress till 72456
Grön ungdom: gumedl ååååmmddxxxx
Gröna studenter: gsmedl ååååmmddxxxx
Miljöpartiet : mpmedl ååååmmddxxxx

Sms:et kostar medlemsavgiften (se ovan) samt din vanliga kostnad för att skicka ett sms.